4Evergreen produceert jaarlijks zo’n 40 miljoen kilo paprika’s, zowel voor de Nederlandse markt als voor de export. Deze rode, gele, groene en oranje paprika’s teelt het bedrijf onder 112 hectare glas, verspreid over zes locaties in Nederland. Drie in Westland en drie in Zuidwest-Nederland, waar in totaal 400 medewerkers werkzaam zijn. Johan: “Het voordeel van de software is dat we op alle locaties tot op medewerkersniveau mee kunnen kijken.”
Nog meer efficiëntie in de bedrijfsvoering
De paprikakwekerij maakt gebruik van de modules voor planning, arbeid en productie, scannen en registreren met de telefoon en de module voor gedetailleerde berekening van toeslagen en bonussen. 4Evergreen heeft op het hoofdkantoor een centrale database waarin alle stamgegevens worden ingevoerd.
Johan noemt als groot voordeel dat alle data aan elkaar gekoppeld kan worden. Hierdoor kan eenvoudig worden geschakeld: “Het maken van rapportageoverzichten is eenvoudiger geworden en het is gemakkelijker om medewerkers binnen de locaties uit te wisselen, omdat alle managers met hetzelfde systeem werken. Het softwaresysteem heeft ons nog meer efficiëntie in de bedrijfsvoering opgeleverd.”
Verder ontwikkelen en zoeken naar oplossingen
Het vorige softwaresysteem waarmee het bedrijf werkte voldeed door schaalvergroting niet meer aan de eisen van hun bedrijfsvoering. Johan vertelt over zijn wensen voor een nieuw systeem: “We wilden een uniform systeem dat op alle locaties te gebruiken was. We hebben meerdere softwarepartijen uitgenodigd, maar Nitea paste het beste bij ons. Work-IT biedt de toepassingsmogelijkheden waar wij naar op zoek waren. Het mooie van het bedrijf is ook dat zij de software blijft doorontwikkelen.”
De implementatie van de software in 2016 is goed verlopen: “We zitten met regelmaat bij elkaar. Als wij tegen zaken in het systeem aanlopen, is de ontwikkelaar altijd bereid om naar een oplossing te zoeken. De begeleiding is fijn, de helpdesk is goed bereikbaar en we hebben onze vaste aanspreekpunten.”
“Het mooie van het softwarebedrijf is dat het door tuinders voor tuinders is opgericht”, besluit Johan: “Als wij een wens hebben, leggen we die bij onze contactpersoon neer. Als andere glastuinbouwbedrijven daar dan ook wat aan hebben, wordt die wens geïmplementeerd in de software.”
(Het klantverhaal hierboven is ingekort en samen met 4Evergreen tot stand gekomen. Een uitgebreidere versie, evenals vele andere klantverhalen, zijn via ons op te vragen in PDF.)