Accountmanager bij Nitea is een afwisselende functie. Binnen deze functie ben ik verantwoordelijk voor het beheer van klanten die gebruik maken van onze Work-IT software en diensten.
Overleg
De week begint met een werkoverleg. Dit is ons wekelijks overleg met Sales, Service & Support. Tijdens dit overleg worden de lopende projecten besproken en worden projecten van Sales aan Service overgedragen. Het overleg heeft als doel dat elke afdeling precies weet wat er bij klanten speelt en welke diensten en projecten op welke wijze moeten worden uitgevoerd, om aan te sluiten op de overeengekomen afspraken.
Na het werkoverleg volgt eens in de twee weken het Sales- en Marketingoverleg. Tijdens dit overleg worden vragen en acties besproken rondom bestaande klanten en organisaties die geïnteresseerd zijn in Work-IT. Ook het resultaat van uitgevoerde marketingactiviteiten worden besproken. Nieuwe acties worden doorgenomen en gepland.
De volgende stap
De dinsdag staat in het teken van klantbezoeken. Deze keer heb ik drie klantbezoeken. Het eerste bezoek is aan een klant die handelingen en tijd registreert met Work-IT. Deze organisatie is toe aan de volgende stap: zij wil medewerkers meer inzicht geven in de gewerkte uren. Daarnaast wil men dat medewerkers digitaal vrij vragen. Nitea heeft hiervoor de Work-IT Portal ontwikkeld. Tijdens dit bezoek heb ik een demo gegeven van de mogelijkheden in onze portaal. De klant is enthousiast en kan de module een maand proberen door de software on proef-regeling van Nitea. Na deze maand beslist de klant of de module bij de organisatie past.
Het tweede gesprek is bij een organisatie die graag het gebruik van Work-IT verder wil optimaliseren. Tijdens dit gesprek heb ik samen met de klant gekeken naar de uitbreidingsmogelijkheden in de hoofdmodule Arbeid & Productie. Hierdoor kan de organisatie een extra stap zetten in het gebruik van Work-IT, zonder direct nieuwe modules aan te schaffen.
Het laatste gesprek van de dag is een introductiegesprek. Mijn collega heeft tijdens de aanschaf contact gehad met deze klant. Na dit proces krijgen onze klanten een vast aanspreekpunt binnen de organisatie, zodat zij altijd weten wie zij kunnen benaderen. Tijdens dit gesprek heb ik inzicht gekregen in de werkwijze van de organisatie. Daarnaast hebben we een aantal openstaande vragen behandeld. De woensdag staat in het teken van het verwerken van deze gesprekken.
Engeland
Op donderdag staat een bijzonder klantbezoek gepland. Dit keer mag ik naar Engeland om één van onze klanten te bezoeken. Dit bezoek is bedoeld om te kijken hoe het met de organisatie gaat en of wij nog verder kunnen helpen bij het gebruik van Work-IT. Het is een goed bezoek, ik heb meer inzicht gekregen in de werkwijze van de organisatie. Ook is een aantal optimalisatiemogelijkheden besproken.
Up-to-date blijven
Vrijdagochtend ben ik bij een klant in het Westland langs geweest. Deze klant had een aantal specifieke gebruikersvragen. Na dit bezoek was het tijd terug te gaan naar kantoor, want de product updates staan op de planning. Tijdens deze updates lichten onze developers de ontwikkelingen van de afgelopen tijd toe. Zeker voor mij als accountmanager interessant! Deze laatste ontwikkelingen kan ik de komende periode tijdens mijn bezoeken met klanten delen. De vrijdagmiddag wordt afgesloten met een vrijdagmiddagborrel bij het dartbord. Kortom: de week van een accountmanager bij Nitea is heel divers!